Blije klanten én efficiënter werken? Dat kan met S-Flex en SnelStart

Door Gerrit Valkenburg, Gepost op: 2-jan-2019 9:09:36 Commentaar

Een tevreden klant is uw beste verkoper. Heeft u een magazijn of een webshop? Lees dan hier hoe de tools van S-Flex helpen om meer tevreden klanten te krijgen.

Elk bedrijf wil zijn of haar klanten zo goed mogelijk van dienst zijn. Daarom levert u kwalitatief goede producten en probeert u de service optimaal te laten zijn. S-Flex is een lijn van effectieve tools voor bedrijven die werken met een SnelStart-boekhouding.

Stel u verkoopt allerlei buitenspeelproducten zoals sleeën, steps en rolschaatsen via een winkel of webshop. En omdat uw handel best goed loopt, heeft u ook al een klein magazijn en u gebruikt de boekhoudsoftware van SnelStart. Tot nu toe lukt het om alle orders zo goed mogelijk zelf te verwerken. Toch kost dat best veel tijd, vooral wanneer er toch een foutje insluipt. De tool S-Flex levert een lagere foutmarge én een hogere tevredenheid bij klanten omdat:

a. het juiste product gestuurd wordt;

b. het product naar het juiste adres gaat;

c. de klant minder lang hoeft te wachten.

1-op-1 koppeling zonder fouten

Het allerslimste aan S-Flex is de koppeling met SnelStart: alle orders worden opgehaald uit SnelStart en komen als pickorders op een mobiel apparaat. Of het nou blauwe skeelers zijn in maat 36 of een geelgroene step; u verstuurt de juiste producten. De orders worden 1-op-1 overgezet vanuit de boekhouding naar de orderpicker. Zo worden er geen fouten gemaakt. Hiermee voorkomt u ontevreden klanten, omdat ze bijvoorbeeld een verkeerde maat of een verkeerde kleur van het product hebben ontvangen.

Efficiënt orderpicken en verwerken

Direct ziet u op uw scanner de efficiëntste looproute zodat u niet eindeloos het magazijn op en neer hoeft. Hierdoor kunt u sneller werken en dus de orders sneller bij de klant hebben. De gepickte producten scant u via een barcode, zodat in de SnelStart-administratie genoteerd wordt dat deze bestelling verwerkt is. Een webshop kan eventueel de klant een bericht sturen dat u werkt aan zijn of haar bestelling. Klanten vinden dat fijn om te horen en verheugen zich alvast op de komst van de blauwe skeelers.

Producten naar de juiste afleveradressen

Via de etikettentool van S-Flex print u met een druk op de knop de juiste afleveradressen. De blauwe skeelers gaan dan ook naar de juiste postcode en het juiste huisnummer. Hiermee gaat uw foutmarge omlaag en de klanttevredenheid omhoog.

Snellere levertijden

Als laatste kunt u tijdwinst boeken door uw order met de blauwe skeelers via S-Flex alvast aan te melden bij de pakketverzender. Hiermee bespaart u onnodige wachttijd. Misschien is het mogelijk om de blauwe skeelers een dag eerder te bezorgen. De snellere levering kan klanten over de drempel trekken om bij u te bestellen.

Tijd besparen door minder fouten

Natuurlijk, een nieuw systeem kost tijd, maar bij S-Flex loopt u de tijd weer in. Allereerst omdat er efficiënter gewerkt wordt. Ten tweede omdat uw foutmarge daalt. U weet vast hoeveel tijd het kost om een foutieve order te herstellen. Met S-Flex heeft u minder fouten en bent u minder tijd kwijt om die fouten recht te zetten.

S-Flex verdient zich terug

Natuurlijk, S-Flex kost ook geld. Dat wordt deels terugverdient door efficiënter te werken. Uw producten blijven hetzelfde kosten, maar het kost minder moeite om het product ook bij de klant te krijgen. Voor een deel verdient u S-Flex terug omdat uw klanten tevredener zijn. U kunt dat eventueel meten via een NPS-score. Als uw klanten tevredener zijn, zullen ze u eerder aanraden in uw omgeving. Deze mond-tot-mondreclame is erg effectief. Daarnaast krijgt u gemakkelijker positieve reviews op internet, waardoor u meer bezoekers overhaalt om klant te worden. Dit noemt men in marketing-termen het flywheel-effect.

Het belangrijkste voordeel van S-Flex is: klanten worden er blij van. Blije klanten zijn de beste verkopers! Dus bereid u voor op meer orders!

s-flex cta