Het draait binnen de online- en offline retail voornamelijk om klantbeleving. Klanten moeten als het ware in de ‘watten’ gelegd worden. We zoomen in op het aspect 'service', om ons vervolgens te richten op de betaalmethodes van uw webshop.
We betalen online het vaakst met IDEAL, ook de creditcard is populair. Gevolgd door automatische incasso en PayPal. Echter is de jongste optie, achteraf betalen een steeds meer gebruikt betaalmiddel. Er zijn al meerdere aanbieders waaronder AfterPay en Klarna.
Twee op de drie personen betaald liever hun aankopen die zij gedaan hebben in een webshop achteraf. In dit artikel bespreken we de voordelen van achteraf betalen voor zowel de consument als (web)winkeleigenaar!
1. Achteraf betalen is veilig
Consumenten hoeven niet meer hun bankgegevens achter te laten, niet online en ook niet als zij een bestelling plaatsen in een fysieke winkel. Dit vergroot het gevoel van veiligheid voor de klant.
2. Vertrouwen in de webwinkel groeit
Het verschil tussen een fysieke en een online winkel wordt verkleint. Consumenten kunnen eerst kijken of de geleverde goederen naar wens zijn, voordat ze betalen. Het vertrouwen dat u in de klant geeft, krijgt u hierdoor ook terug.
3. Alleen betalen voor producten die de klant wilt houden
Het is vaak branche-afhankelijk van de hoeveelheid items er besteld worden per order. Als we kijken naar de kledingbranche dan zien we dat consumenten daar vaak veel verschillende producten kopen. Niet alleen verschillende modellen of kleuren, maar ook verschillende maten. Ze willen deze producten eerst passen voordat ze beslissen wat ze willen houden. Met achteraf betalen hoeft er niet meer onnodig met geld heen en weer geschoven te worden.
4. Geen retour geld meer
Wachten is vervelend, lang wachten werkt ergernis op. Als de klant bij aanschaf betaald heeft en daarna producten terugstuurt, moet u de aanschafkosten van de geroutineerde artikelen terugsturen. De afwikkeling hiervan kan even duren, en daar zit niemand op te wachten. Met achteraf betalen is dit niet meer het geval.
5. Bestellen is nog nooit zo makkelijk geweest
Online shoppen kan altijd én overal. Wachtend op de trein, in de rij van een pretparkattractie, in de avond net voor het slapengaan. Dit zijn momenten dat consumenten de tijd hebben om online te zoeken naar aankopen. Een bankpas heeft de klant wellicht wel bij zich, maar een reader niet. Gemiste kans! Nee hoor, met achteraf betalen niet.
6. Ook bestellen bij geen of laag saldo
Het einde van de maand, nét niet genoeg geld meer op de rekening.. Met achteraf betalen heeft de klant de kans om de aankoop wel te doen. Binnen 14 dagen moet de klant dan de aankoop alsnog betalen.
1. Geen betalingsrisico
De voordelen liegen er niet om. Wanneer u achteraf betalen aanbiedt, nemen de betaalproviders al uw financiële werk uit handen. Kiest de consument voor achteraf betalen? Dan checkt de betaalprovider of deze klant kredietwaardig is. Indien ze niet in aanmerking komen voor achteraf betalen krijgen zij een andere betaal optie. Komen ze hier wel voor in aanmerking, dan neemt de betaalprovider de facturatie en de betaalrisico’s over. Of uw klant nou wel of niet betaalt, u bent verzekerd van de volledige uitbetaling van de betaalproviders aan u. Wekelijks wordt u op de hoogte gehouden van de overgenomen orders en de daarbij behorende bedragen.
2. Voldoen aan de wettelijke verplichting
Webwinkels moeten volgens de wet de consument de mogelijkheid geven om minimaal de helft van het aankoopbedrag achteraf te betalen. Met achteraf betalen voldoet u aan deze wettelijke verplichting.
3. Groei in conversie en omzet
Achteraf betalen is voor webshops dé manier om het shopproces verder te vergemakkelijken en de conversie te laten groeien. Het idee dat de consument betaalt als hij het product thuis heeft liggen, wordt gezien als veilig en betrouwbaar! Dit zijn aspecten die in deze tijden steeds belangrijker worden.
3. S-Connect verwerkt uw administratie
Achteraf betalen zorgt voor vele voordelen als eigenaar. U loopt voorop en verhoogt uw omzet en gebruiksgemak van het aankoopproces in de webshop. Echter, dit succes levert u ook een berg administratie op. Ook daar is een oplossing voor, niet via de betaalproviders, maar door middel van het koppelingsprogramma S-Connect van S for Software.
S-Connect optimaliseert uw administratieproces door middel van uw webshop te koppelen aan uw SnelStart-administratie. Uw administratie wordt geautomatiseerd zodat u altijd werkt met foutloze gegevens. En de administratie van uw webshop is altijd up-to-date doordat nieuwe klantgegevens en/of artikelcodes automatisch aangemaakt worden. U heeft de keuze, u kunt dit ook handmatig verwerken. Voorgoed af van het handmatig administratie verwerken met de mogelijkheden van S-Connect!
Het koppelen van uw stystemen aan SnelStart heel veel voordelen. Lees ze op https://www.sforsoftware.nl/koppelingen