S for Software Blog

Op dit blog plaatsen we artikelen om onze kennis te delen en voorbeelden van door ons gerealiseerde maatwerkoplossingen.
KPI's behalen? Laat afdelingen en systemen samenwerken!
Door Lisa Kreijfelt, Gepost op: 9-jul-2019 10:49:25 Commentaar

 

Het aantal nieuwe klanten, de omzet, het bereik van de website… Werken met KPI’s (Key Performance Indicators) is vast niet nieuw voor u. Vrijwel elke organisatie werkt met deze kritieke prestatie-indicatoren om het succes van de organisatie te kunnen meten en analyseren. Vaak heeft elke persoon of elk team zijn eigen KPI’s. Deze geven richting en iedereen weet waar hij of zij op moet sturen om de gestelde doelen te behalen. Maar, heeft u er ooit aan gedacht om gezamenlijke KPI’s op te stellen die gelden voor de hele organisatie.


Topics: S-Connect, Koppeling met SnelStart, Bedrijfsprocessen optimaliseren

De krachten bundelen: Business Intelligence en uw SnelStart boekhouding
Door Lisa Kreijfelt, Gepost op: 9-jul-2019 10:48:02 Commentaar

 

Power BI helpt om het stuur van uw onderneming stevig in handen te houden. Met business intelligence kunt u van uw bedrijf echt een succes maken. Maar hoe krijgt u nu de data in Power BI? Voor bedrijven met een boekhouding in SnelStart kan dit heel eenvoudig. S for Software heeft hiervoor speciaal een Power BI module. Deze module bestaat uit drie elementen: een dataset, twee standaard dashboards en een dag ondersteuning. Met als doel om als onderneming zelfstandig met deze software te werken. Wat die drie elementen precies inhoudt, leggen we graag uit:


Topics: rapportage, PowerBI Dashboard, PowerBI

Pakketverzenders: pakketten sneller aanmelden en betere informatie over levering
Door Lisa Kreijfelt, Gepost op: 9-jul-2019 10:38:16 Commentaar

 

In Nederland alleen al versturen bedrijven collectief 420 miljoen pakketten per jaar naar de consument. Onnoemlijk veel en met de ontwikkelingen in de retail zal dit aantal naar verwachting gaan stijgen.

Hoeveel pakketjes verzend u op een dag?

Het invoeren van één pakket bij uw vervoerder kan al snel 5 minuten in beslag nemen. Reken maar uit hoeveel tijd u hier dagelijks aan kwijt bent. Zonde, want dat betekent dat u minder tijd over hebt voor werkzaamheden die echt bijdragen aan de groei van uw onderneming, zoals het optimaliseren van uw webshop of het schrijven van een blog.


Topics: Logistiek

De beste service voor de klant: 5 tips voor een snellere levertijd
Door Lisa Kreijfelt, Gepost op: 13-jun-2019 8:16:59 Commentaar

 

‘Eerst even kijken hoe lang de levertijd is, want ik wil niet lang hoeven wachten op mijn bestelling’

 

Klanten kiezen niet alleen voor een bepaalde leverancier omdat de producten goed zijn, de levertijd van deze producten is vaak even belangrijk. Als een klant een bestelling plaatst, willen ze de artikelen bij wijze van spreken gisteren op de deurmat hebben liggen. Als uw organisatie niet kan voldoen aan een snelle levertijd, gaan ze net zo lief naar de concurrent. Versnel de levertijd van uw producten zodat klanten voor u kiezen en niet voor de concurrent.


Topics: Logistiek

Standaard of maatwerk software: wat is de beste keuze?
Door Lisa Kreijfelt, Gepost op: 4-jun-2019 8:32:00 Commentaar

Op de vraag: ‘Wat is de beste keuze: standaard of maatwerk software?’ Is geen eenduidig antwoord te geven. Het is van veel factoren afhankelijk welke oplossing het beste past. Daarom geven we in deze blog informatie over de verschillen van standaard en maatwerk software en welke voor- en nadelen daarbij komen kijken. Zo kan u een gedegen beslissing maken tussen deze twee software varianten. Maar eerst gaan we even terug naar de basis: wat verstaan we onder standaard en maatwerk software en wat zijn de toepassingen?


Topics: Algemeen

Trends in Accountancy: automatiseren en digitaliseren
Door Lisa Kreijfelt, Gepost op: 20-mei-2019 8:28:00 Commentaar

 

Waar moet u als accountant op letten? Of beter gezegd: hoe kunt u zich het beste ontwikkelen en onderscheiden van uw concurrenten? Terwijl de economie gestaag aantrekt is dit, in tegenstelling tot andere branches, in de accountancybranche nauwelijks zichtbaar. Voor u de belangrijke taak om op te blijven vallen. Dit kunt u doen door te blijven innoveren en de trends te blijven volgen. In deze blog wordt u bijgepraat over drie trends. Digitalisering en automatiseren, werken in de cloud, e-facturatie en toename ondernemers zijn een aantal van deze ontwikkelingen.


Topics: AdminView, Accountancy, PowerBI

Nieuwe trend: mobiele transacties met de QR-code
Door Lisa Kreijfelt, Gepost op: 17-mei-2019 13:10:00 Commentaar

 

Een QR-code scannen aan de kassa, pincode ingeven op uw smartphone en u heeft betaald! Het is er eindelijk! De QR-code werd als het ware afgeschreven en zo goed als mislukt beschouwd. Echter, hij is weer terug en zal opbloeien. Daar waar de streepjescodes terrein lijken te verliezen, is uit het niets de QR-code daar. De code die voorheen voornamelijk zorgde voor een verbinding tussen online en offline om meer informatie te kunnen verschaffen over een product, zorgt nu voor een geheel nieuwe betaaloptie. De QR-code en de nieuwe mogelijkheden van betalen komen in dit artikel aan bod! Ook voor webshops de kans om het betalingsproces van klanten te optimaliseren en te vergemakkelijken.


Topics: S-Connect

Onderneming starten? 5 tips voor een goed ondernemingsplan!
Door Robin Hendriksen, Gepost op: 15-mei-2019 12:49:00 Commentaar

Altijd al de droom gehad om voor u zelf te beginnen? Of kent u iemand in uw omgeving die daar over na denkt? Heeft u een geweldig business idee en staat u te trappelen om dit idee in de praktijk te brengen? Voordat u enthousiast aan de slag gaat, is het belangrijk om te beginnen met een ondernemingsplan: dé basis voor uw onderneming waarin duidelijk wordt of het realistisch is om uw onderneming te starten.


Topics: Ondernemen

Hoe implementeer ik efficiënt de barcodescanner?
Door Lisa Kreijfelt, Gepost op: 14-mei-2019 13:20:00 Commentaar

 

In een magazijn is er altijd bedrijvigheid: orderpicken, verplaatsen van voorraad, inkooporders die worden gemaakt en ga zo maar door. In alle genoemde processen wordt gebruik gemaakt van voorraad. Heeft u uw voorraad goed op orde? Dan bespaart u kosten voor spoedleveringen en levert u sneller aan uw klanten.


Topics: Logistiek

Achteraf betalen: de digitale acceptgiro voor webshops!
Door Robin Hendriksen, Gepost op: 14-mei-2019 8:27:00 Commentaar

 

Het draait binnen de online- en offline retail voornamelijk om de ideale klantbeleving. Klanten moeten als het ware in de ‘watten’ gelegd worden. We zoomen in op het aspect 'service', om ons vervolgens te richten op de betaalmethodes van uw webshop.

We betalen online het vaakst met IDEAL, ook de creditcard is populair. Gevolgd door automatische incasso en PayPal. Echter is de jongste optie, achteraf betalen (voornamelijk met AfterPay), een steeds meer gebruikt betaalmiddel. In dit artikel bespreken we de voordelen van achteraf betalen voor zowel de consument als (web)winkeleigenaar!


Topics: S-Connect, Webshops