Gegevensuitwisseling tussen uw groothandel en winkel(s)

Door Gerrit Valkenburg, Gepost op: 17-feb-2016 8:30:00 Commentaar

Een ondernemer met een groothandel en een winkel of meerdere winkels loopt tegen verschillende uitdagingen aan. Misschien herkent u er een aantal van:

  • Artikelbestand gelijk houden;
  • Voorraadstanden actueel houden;
  • Interne bestellingen opnemen;
  • Overtypen van een winkelbestelling in uw groothandelsadministratie;
  • Koppelen correcte leverancier aan alle producten;
  • Koppelen artikelen aan juiste omzetgroep;
  • Kassaomzet van winkel overzetten in SnelStart.

Deze opsomming is maar een kleine gedeelte van wat er allemaal komt kijken bij het voeren van een correcte groothandel en winkeladministratie.

 

Actuele gegevens - op ieder moment

En dit is natuurlijk maar een klein gedeelte van wat er allemaal komt kijken bij het voeren van een correcte groothandel en winkeladministratie. Toch is er goed nieuws want er zijn natuurlijk ook collega-bedrijven die hier hinder van ondervinden of ondervonden. Bovenstaande problemen zijn gelukkig uit te bannen. Wanneer u SnelStart inControle gebruikt kunt u middels S-Connect op een slimme manier gegevens uitwisselen tussen uw groothandeladministratie en de administratie(s) van uw winkel(s). We zetten de handige functionaliteiten van deze koppeling even voor u op een rijtje:

  • U koppelt in één bestand ('Bronbestand Administratie') alle producten die u in uw winkel(s) verkoopt aan de leverancier ('Uw groothandel');
  • S-Connect update het artikelbestand van uw winkel(s) vanuit deze 'Bronbestand Administratie';
  • In uw 'Winkeladministratie' in SnelStart geeft u aan hoeveel van welk product op voorraad dient te zijn;
  • SnelStart genereert automatisch een bestelvoorstel van de producten 'onder voorraad';
  • S-Connect pakt deze bestelling op en importeert deze in 'Uw groothandel administratie' als order;
  • Bij levering in de winkel boekt u 'ontvangst goederen' in SnelStart en de cirkel is rond;
  • Heeft u een separaat kassasysteem of wilt u deze aanschaffen? In overleg met ons koppelen wij via S-Connect uw kassa, zodat uw kassa-orders direct verwerkt worden in de voorraad. 

Vrijblijvend een bak koffie? Maak dan een afspraak!

Denkt u na het lezen van deze blog dat uw bedrijfssituatie de oplossing nodig heeft of lijkt het er op? Neem vrijblijvend contact op en wij helpen u graag!

  Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie