Bloggen als promotie voor uw webshop? Dit levert het op!

Door Christiaan Blok, Gepost op: 2-jun-2016 10:50:48 Commentaar

bloggen-1.jpg

Waar bloggen vroeger voornamelijk een hobby was, zijn er tegenwoordig wereldwijd honderden mensen die er hun geld mee verdienen. Ook bedrijven zien steeds vaker het belang in van bloggen, zowel B2C- als B2B-bedrijven. Misschien vraagt u als webshopeigenaar u af of bloggen ook voor uw webshop voordelig werkt. En of!

Een blog op uw website levert zeker iets op. Door het schrijven van blogs, creëert u meer content. En elke nieuwe vorm van content, is een nieuwe mogelijkheid om gevonden te worden in Google. Door meer content te creëren, verschijnt u hoger in de zoekresultaten van zoekmachines en wordt u sneller gevonden door (potentiële) klanten. Door middel van uw blog kunt u bepaalde trends beschrijven, een veelvoorkomende vraag behandelen of een probleem van uw klant oplossen.

Door te bloggen over productgerelateerde onderwerpen, gaan u klanten u als expert zien in uw branche. En niet alleen uw klanten, ook Google moedigt dit aan. Hoe vaker uw content gelezen en gedeeld wordt, hoe hoger u in de zoekmachines verschijnt!

WordPress: hét platform om een uw website en blog te maken

En als u een blog gaat beginnen, hoe gaat u dan te werk? Denk vanuit uw huidige website- en webshopplatform. De kans is groot dat uw een WordPress-website heeft en een WooCommerce-webshop. Wereldwijd is WordPress het bekendste CMS-systeem en WooCommerce is het meest gebruikte webshopsysteem.

WooCommerce koppelt eenvoudig met WordPress en daarnaast is het erg eenvoudig om (gratis!) een blogfunctie te koppelen aan uw website en webshop. 

Daarnaast is WooCommerce als webshop goed te gebruiken als u klanten heeft uit verschillende landen omdat het platform zelf in verschillende landen wordt gebruikt en er zijn meer dan 140 betalingsmogelijkheden.

Wat is belangrijk bij het opstarten van een blog:

 Als u heeft besloten de stap te maken om te gaan bloggen, vergeet dan vooral niet de volgende zaken mee te nemen.

1. Breng in kaart wie uw doelgroep is. Hierdoor kunt u gericht schrijven en gemakkelijk zoekwoorden bedenken die hierop aansluiten.
2. Zorg voor continuïteit. Plaats bijvoorbeeld elke dinsdag en donderdag een blog. Dit zorgt ervoor dat mensen weten wanneer ze een nieuwe blog kunnen verwachten
3. Zorg voor een goede titel en tussenkopjes. Dit zorgt ervoor dat uw blog overzichtelijk blijft en dat u beter wordt gevonden in een zoekmachine.
4. Denk goed na over de ‘rode lijn’ van uw blog. Wat is uw Unique Selling Point? U kunt bijvoorbeeld gebruik maken van rubrieken die wekelijks of maandelijks terugkeren op uw blog.

Voordelen van bloggen:

 En wat levert het nu op, bloggen voor uw webshop?

- U wordt beter gevonden in zoekmachines, door de content die u regelmatig creëert.

- Uw klanten gaan u als expert in uw branche zien, doordat u gratis informatie content deelt.

- U kunt uw klanten inspireren hoe ze uw producten kunnen gebruiken of hergebruiken.

- Het is een goede manier om de interactie aan te gaan met uw doelgroep. Uw websitebezoekers kunnen reageren op uw blog en zo gaat u de interactie aan.

- Het is een slimme manier om e-mailadressen te verzamelen, doordat mensen zich kunnen inschrijven voor blognotificaties. 

Uw WooCommerce webshop koppelen aan SnelStart!

Maakt u gebruik van WooCommerce én SnelStart? Met S-Connect kunt u uw webshop koppelen aan SnelStart. Hierdoor komen alle orders met één druk op de knop in SnelStart en kunt u aangeven op uw webshop dat een artikel op voorraad is. Vindt u dat niet nodig? Geen probleem, u kunt er ook voor kiezen om alleen uw orders te importeren. Zo kunt u veel tijd besparen.

S-Connect productbeschrijving downloaden