Klantcase S-Magazijn Logistiek

Verbunt hockey klantcase-2

Het succes van S-Magazijn Logistiek bij Verbunt Hockey

Door de uitbreiding in SnelStart kregen wij meer controle over de inkoop, verkoop en verdeling van de producten

- Timo, Verbunt Hockey

Verbunt Hockey

Nadat Gijs Verbunt plotseling op straat kwam te staan, begon hij in 1985 het bedrijf ‘Verbunt Reparaties’ samen met zijn vrouw Leonie. Meneer Verbunt was lid van hockeyclub Liberty en verantwoordelijk voor de (reparatie van) lederen keepermaterialen binnen de club. Hij besloot hier zijn werk van te maken en bood zijn reparatiekunsten aan 150 van de 320 hockeyclubs in Nederland aan. Nagenoeg alle clubs gingen hierop in, want repareren kostte minder geld dan vernieuwen. Na de clubs volgden ook importeurs.

Begin jaren negentig werd het leder vervangen door foam. Door deze verandering begon Verbunt Reparaties, naast de reparatie, met de verkoop van nieuwe materialen. Hierbij veranderde de naam naar ‘Verbunt Hockey’. In 2003 is Verbunt Hockey ook de weg van de groothandel ingeslagen.

Tegen welk probleem liepen jullie aan?

Het bedrijf is door de jaren heen explosief gegroeid in het aantal producten en klanten. De bijbehorende administratie was niet meer te doen met papieren bonnen. Het was niet meer bij te houden. De backordermap werd zo groot dat Verbunt Hockey de wens kreeg om de processen te automatiseren.

Verbunt hockey
Verbunt Hockey klantcase-1
Wij zijn erg tevreden over de combinatie InControle en S-Magazijn Logistiek. De implementatie verliep goed. Soms hadden we verschillende denkwijze tussen de mensen op kantoor en de mensen op de werkvloer. Maar alles wordt altijd netjes opgelost. Een tip: Heb geduld met kinderziektes, u krijgt er namelijk een hoop voor terug

S-Magazijn Logistiek in de praktijk

Verbunt Hockey verkoopt veel verschillende artikelen. Het bestelproces moet van A tot Z perfect verlopen om de klant van de beste service te kunnen voorzien. S-Magazijn Logistiek sluit hierop aan. Rechts is beschreven hoe de afhandeling van orders geschiet.

Stap voor stap

Orders komen via verschillende kanalen binnen zoals: webshop, telefoon en showroom. Het maakt niet uit of het een detaillist, club of particulier is.

Voordat er iets met de order in SnelStart wordt gedaan, worden eerst de orders op de website doorgelopen om te kijken of het proces goed is verlopen. Daarna wordt het scherm ‘voorraad reserveren’ geopend en wordt de beschikbare voorraad verdeeld over de binnengekomen orders.

Eerst worden de orders samengesteld en doorgelopen. Mocht er een artikel van een order één dag later binnenkomen, dan wordt die order even vastgehouden om de bestelling in één keer te kunnen verzenden. Daarna worden de taken verdeeld vanuit ‘samenstellen’. Zo hebben relatief kleine orders voorrang.

De pakbon wordt geprint en er wordt een pakketlabel gemaakt via het systeem van GLS. Daarnaast gaat er een kopie van de pakbon naar de administratie. Verbunt Hockey wil in de toekomst gebruikmaken van de mogelijkheid om de pakbonnen te mailen en om alle pakbonnen in SnelStart automatisch te kunnen factureren.

Bereikte resultaten

iconrapportagrijs

Alle orders kunnen gecontroleerd verwerkt worden doordat alle bestellingen direct in SnelStart geïmporteerd worden.

applicatieicongrijs

Het controleren van inkooporders. Inkoop wordt gescand en de bestelling komt op het scherm te staan. Altijd zien of de levering klopt.

iconmagazijngrijs

Het logistieke proces gaat in het algemeen sneller en makkelijker. Door de koppeling met S-Magazijn Logistiek kan Verbunt Hockey pickorders samenvoegen en toewijzen aan een bepaalde picker. De papieren pakbon is overbodig geworden.

iconvoorraadgrijs

Manco's zijn omlaag gegaan doordat je altijd alles scant. Hierdoor hoeft er nooit meer ‘nee’ verkocht te worden aan de klant.

Ontdek hoe u uw bedrijfsprocessen kunt optimaliseren met geavanceerde software

Doorloop uw proces met één van onze experts

Gratis telefonisch consult