Elektronisch factureren: hoe doet u dat?

Door Christiaan Blok, Gepost op: 8-nov-2016 9:00:00 Commentaar

elektronisch factureren koppeling Payt

Elektronisch factureren, doet u het al? Om maar met de deur in huis te vallen: het is snel, eenvoudig, efficiënt, voordelig en duurzaam. U bent als ondernemer erop gebrand om, waar het kan, te besparen. Dan kan door efficiënter om te gaan met de invoering en picking van uw orders, het maken van inkooporders of het verlagen van uw voorraadkosten. Er valt ook veel winst te behalen met elektronisch factureren. SnelStart heeft hierin met u meegedacht. U kunt namelijk vanuit SnelStart verzamelfacturen sturen. Hierdoor kunt u besparen op de verzendkosten. U bespaart nóg meer bij het versturen van uw facturen via de mail. Ook dit kan vanuit SnelStart. Wilt u nog een stapje verder gaan? Dan kunt u elektronisch gaan factureren.

Factuur is verstuurd, en dan?

U heeft in SnelStart een factuur gemaakt en per post of per mail naar uw klant verstuurd. De klant heeft een betalingstermijn van 14 dagen. Nu wil het gebeuren dat de klant na 25 dagen nog steeds niet heeft betaald. Dit is uitermate frustrerend, want u heeft netjes op het afgesproken moment geleverd. Hoe zorgt u ervoor dat de klant wél optijd betaald? Dat heeft alles te maken met de opvolging van uw facturen.

 

Uw facturen automatisch opvolgen spaart tijd én geld

Stuurt u normaalgesproken een reminder via de mail? Of belt u uw klant op als de betalingstermijn is verstreken? Beide gevallen kunnen erg tijdrovend zijn. Het liefst besteed u die tijd aan het verkopen van aanvullende producten aan een bestaande klant of het bouwen aan nieuwe klantcontacten. Hoe minder handelingen u zelf hoeft te doen voor het betalen van een factuur, hoe beter. Om uw facturen eenvoudiger op te volgen in combinatie met SnelStart heeft SforSoftware de koppeling met Payt gemaakt. Payt is een online debiteurenplatform en automatiseert het hele traject van factuur tot (indien nodig) deurwaarder. S-Connect Payt zorgt ervoor dat PAYT kan communiceren met uw boekhouding. Wordt een factuur niet op tijd betaald? Payt verstuurt dan automatisch een reminder. Wilt u dat bepaalde klanten geen reminders krijgen? Ook dit kunt u inregelen met Payt.

 

Payt gebruiken én herkenbaar blijven voor uw klanten

Payt maakt het versturen en opvolgen van uw facturen dus heel eenvoudig. "Maar herkennen mijn klanten dan wel dat het bij mij vandaan komt?", hoor ik u denken. Jazeker. Met Payt kunt u facturen en reminders vanuit uw eigen naam versturen. Het grote voordeel is, dat u dat met één druk op de knop kunt doen. Of zelfs automatisch kan laten gebeuren. Dat bespaart tijd. En tijd is geld. En meer nog, u ontvangt uw geld op tijd.

 

New Call-to-action